22 Nisan 2007 Pazar

kimyasal bağlar ya da bağlamaz..

Bu kez durum bağlarla ilgili... kovalent, iyonik ve fiziksel mevzu bahis.

Şimdi şeker, kovalent dedin mi orda bi durucaksın, kendini bilmez biri açığa kaçtı mı sürüden, başı boş görünüp de bağlanmamaya niyetliyse ve de, üzgünüm..bağlanıyorsun kardeşim kaçarın yok! Çekim gücü bu, herkes masum.. tek suçlu moleküler yörünge.

Peki ya, iyona ne diyorsunuz kuzum.. öğle yemeği arasında, "tuzu uzatır mısın canım" demek de bahanesi işin. örneklemsiz bir hayat olmaz, fiiliyatı cezbedendir, reel önemlidir. (tartışmaya açık) İyonik bağ, zıt ve eş yüklü iyonlar arasındaki elektrostatik kuvvetlere dayanan bir kimyasal bağ türüdür. kime neee.. kopar mı, kopar. kim neye baki ki :)

"excuse me, may i have the salt, please.." düşünün durun, banane. prensesim ben, bezelye tanesi benim işim.

ama ben anladım, derdim fiziksel, kimyası bahane..

ada'da son durum:
mutluydu mekan. zira, huzurluydu güneş, deniz.. bi ara yağmur yağdı, e tabi, kaçınılmaz. bağlandım, bağlanmadım.. ama kurtarabildiğim serbest elektronlarım var hala..bunlar yörünge arsızı.

0 tropikal esinti var..: